Archiv:Učebnice

Z Základy informatiky pro střední školy
Přejít na: navigace, hledání

Úvod

  1. Předmluva pro studenty
  2. Předmluva pro učitele

Přípravy

Informace

  1. Úvod a komunikace metodické poznámky, plán hodiny
  2. Co jsem za zvíře? metodické poznámky, plán hodiny
  3. Rozhodovací stromy a chytré otázky metodické poznámky, plán hodiny
  4. Měření stromů a informací metodické poznámky, plán hodiny
  5. Data a význam metodické poznámky, plán hodiny
  6. Úlohy (textový dokument)


Grafy

  1. Úvod metodické poznámky, plán hodiny
  2. Zapisování grafů metodické poznámky, plán hodiny
  1. Jednotažky metodické poznámky, plán hodiny

Modely

  1. Úvod
  2. Projdi bludiště, zachráníš kozu
  3. Diagram kauzálních smyček
  4. Život na čteverečkovaném papíře

Algoritmus

  1. Úvodní pokusy metodické poznámky, plán hodiny
  2. Slovní popis pracovního postupu metodické poznámky, plán hodiny
  3. Co je to algoritmus metodické poznámky, plán hodiny
  4. Vývojové diagramy metodické poznámky, plán hodiny
  5. Úlohy (textový dokument)

Hodnocení algoritmů (efektivita)

Problémy a jejich řešení

Algoritmy mají limity

Pohled do budoucnosti

Programátorské minimum

  1. Programovací jazyk Python
  2. Počítač za mě počítá (základní operace)
  3. Počítač si za mě pamatuje (proměnné)
  4. Počítač za mě řeší nudné úkoly (funkce, parametry)
  5. Počítač za mě dělá jednoduchá rozhodnutí (porovnávání, logické hodnoty, větvení)
  6. Počítač za mě mluví s uživateli (textové řetězce, vstup a výstup)
  7. Počítač za mě řeší opakované úkoly (while cyklus)
  8. Počítač to vidí jinak: zjišťování dělitelnosti (operace modulo, procvičování)
  9. Počítač zpracovává data hromadně (seznamy, for cyklus, range)
  10. Počítač někdy nedělá, co chci
  11. Co ještě počítač umí?