Hlavní strana

Z Základy informatiky pro střední školy
Přejít na: navigace, hledání


Základy informatiky pro střední školy



Informatika
Možná tě to překvapí, ale počítač je pro informatiku pouhý (byť skvělý) nástroj. Pronikni do základních principů efektivního zpracování informací. Kromě porozumění moderním technologiím se ti otevře nová paleta možností, jak uvažovat o světě, racionálně se rozhodovat a efektivně řešit komplexní problémy. Čti dál: Co je informatika?
Pro střední školy
Učebnice je určena všem, kdo zvládli látku základní školy, chtějí přijít světu na kloub a nevzdávají se snadno. Nejde o to, aby se znenadání každý stal informatikem. Informatika a její principy se ale uplatňují prakticky všude. Nevyužívat je znamená mrhat lidským potenciálem. I proto se informatika stává vedle ostatních přírodních věd součástí všeobecného rozhledu.
Učebnice
Představuje ucelený program s výkladem, řešenými příklady, úlohami a množstvím rozšiřujících materiálů. Má všechny funkce běžné učebnice: lze ji použít přímo v hodinách informatiky, k samostatnému opakování a procvičení před prověrkou, k „dohonění“ látky po nemoci i k inspiraci a nasměrování k dalším zdrojům. Je součástí ucelené řady dalších učebnic, které dohromady pokrývají požadavky na výuku informatiky na středních školách. Učitelům nabízí také doprovodné metodické materiály.


Samozřejmě nestačí jen číst. Při studiu informatiky musíš přiložit ruku k dílu a především zapojit vlastní hlavu.


Chci
studovat
informatiku

Chci
učit
informatiku


Úvod

1. Předmluva pro studenty
2. Předmluva pro učitele

Přípravy

Informace

  1. Úvod a komunikace
  2. Co jsem za zvíře?
  3. Rozhodovací stromy a chytré otázky
  4. Měření stromů a informací
  5. Data a význam
  6. Úlohy (textový dokument)


Grafy a modelování

  1. Úvod
  2. Zapisování grafů
  3. Jednotažky
  4. Projdi bludiště, zachráníš kozu (stavové prostory)
  5. Lesní požáry (simulace)
  6. Úlohy (textový dokument)

Informační systémy

  1. Úvodní hra - korporace
  2. První seznámení - úklid chodby pracovní list
  3. Aplikace Coda.io pracovní list
  4. Použitelnost
  5. Vývoj informačního systému (jednotlivé fáze)
  6. Závěrečný projekt (na několik týdnů)

Algoritmus

  1. Úvodní pokusy
  2. Slovní popis pracovního postupu
  3. Co je to algoritmus
  4. Vývojové diagramy
  5. Úlohy (textový dokument)