Hlavní strana

Z Základy informatiky pro střední školy
Přejít na: navigace, hledání


Základy informatiky pro střední školy



Informatika
Možná tě to překvapí, ale počítač je pro informatiku pouhý (byť skvělý(vlastně nejlepší možný)) nástroj. Pronikni do základních principů efektivního zpracování informací. Kromě porozumění moderním technologiím se ti otevře nová paleta možností, jak uvažovat o světě, racionálně se rozhodovat a efektivně řešit komplexní problémy. Čti dál: Co je informatika?
Pro střední školy
Učebnice je určena všem, kdo zvládli látku základní školy, chtějí přijít světu na kloub a nevzdávají se snadno. Nejde o to, aby se znenadání každý stal informatikem. Informatika a její principy se ale uplatňují prakticky všude. Nevyužívat je znamená mrhat lidským potenciálem. I proto se informatika stává vedle ostatních přírodních věd součástí všeobecného rozhledu.
Učebnice
Představuje ucelený program s výkladem, řešenými příklady, úlohami a množstvím rozšiřujících materiálů. Má všechny funkce běžné učebnice: lze ji použít přímo v hodinách informatiky, k samostatnému opakování a procvičení před prověrkou, k „dohonění“ látky po nemoci i k inspiraci a nasměrování k dalším zdrojům. Je součástí ucelené řady dalších učebnic, které dohromady pokrývají požadavky na výuku informatiky na středních školách. Učitelům nabízí také doprovodné metodické materiály.


Samozřejmě nestačí jen číst. Při studiu informatiky musíš přiložit ruku k dílu a především zapojit vlastní hlavu.


Chci
studovat
informatiku

Chci
učit
informatiku


Úvod

1. Předmluva pro studenty
2. Předmluva pro učitele
3. Jak učit informatiku

Přípravy

Informace

  1. Úvod a komunikace metodické poznámky, plán hodiny
  2. Co jsem za zvíře? metodické poznámky, plán hodiny
  3. Rozhodovací stromy a chytré otázky metodické poznámky, plán hodiny
  4. Měření stromů a informací metodické poznámky, plán hodiny
  5. Data a význam metodické poznámky, plán hodiny
  6. Úlohy (textový dokument)


Grafy a modelování

  1. Úvod metodické poznámky, plán hodiny
  2. Zapisování grafů metodické poznámky, plán hodiny
  3. Jednotažky metodické poznámky, plán hodiny
  4. Projdi bludiště, zachráníš kozu (stavové prostory) metodické poznámky, plán hodiny
  5. Lesní požáry (simulace) metodické poznámky, plán hodiny
  6. Úlohy (textový dokument)

Informační systémy

  1. Úvodní hra - korporace metodické poznámky, plán hodiny
  2. První seznámení - úklid chodby metodické poznámky, plán hodiny pracovní list
  3. Aplikace Coda.io metodické poznámky, plán hodiny pracovní list
  4. Použitelnost metodické poznámky, plán hodiny
  5. Vývoj informačního systému (jednotlivé fáze) metodické poznámky, plán hodiny
  6. Závěrečný projekt (na několik týdnů) metodické poznámky, plán hodiny

Algoritmus

  1. Úvodní pokusy metodické poznámky, plán hodiny
  2. Slovní popis pracovního postupu metodické poznámky, plán hodiny
  3. Co je to algoritmus
  4. Vývojové diagramy metodické poznámky, plán hodiny
  5. Úlohy (textový dokument)