Kapitola 4. Vybrané příkazy konzole

Obsah

4.1. Statistiky
4.2. Konfigurační parametry
4.3. Parametry herní postavy
4.4. Informace o třídách a objektech

Klient má po připojení do simulace k dispozici chatovací a příkazovou konzoli. Chatovací konzole je ta, co je vidět v dolní části obrazovky. Ta se aktivuje stiskem klávesy T, potom už jen stačí psát a pomocí klávesy ENTER zprávu odeslat. Tuto zprávu uvidí ostatní hráči v blízkém okolí ve své chatovací konzoli.

Příkazová konzole se aktivuje pomocí klávesy ~. Všechny příkazy začínají znakem /. Pokud se zadá příkaz bez úvodního lomítka, bere se jako chatovací hláška. Příkazy lze psát i do chatovací konzole, ale výstup příkazů se v ní nezobrazuje. V konzoli je implementováno automatické doplňování příkazů a jejich parametrů (tzv. autocomplete). Toto doplňování lze vynutit stisknutím klávesy TAB v příkazovém řádku. Např. pro vypsání všech příkazů začínajících na písmeno s napíšte "/s" a stiskněte klávesu TAB. Odeslané příkazy se ukládají do historie a dá se mezi nimy později pohybovat pomocí šipek nahoru a dolů.

Seznam příkazů se zobrazí pomocí příkazu "/help". Nápovědu pro jeden příkaz lze zobrazit pomocí příkazu "/help <příkaz>". Příklad: "/help cls".

Výstup z konzole lze posouvat pomocí kolečka myši, boční posuvné lišty, klávesami PageUp, PageDown nebo Shift+šipky nahoru/dolu.

4.1. Statistiky

Příkaz "/stat" slouží k vypisování statistik celého systému nebo jednotlivých subsystémů aplikace.

Pro vypsání všech statistik použijte příkaz "/stat". Například pro statistiky Network napište do konzole "/stat " a stiskněte tlačítko TAB. Autocomplete doplní příkazový řádek na nejdelší společný prefix, což je v tomto případě "/stat Statistics/". Napište "Net" a opět stikněte TAB. Celý řádek by měl vypadat takto: "/stat Statistics/Network/". Ten odešlete stiskem klávesy ENTER a zobrazí se požadovaný výstup. Toto je příklad statistiky klienta po 8 hodinách připojení.

[ Statistics/Network Statistics ]
actual_throughput = 0
averange_throughput  = 1859.38
bad_packets_received  = 0
blowfish_expirations  = 14
bytes_received  = 43382276
bytes_sent  = 5708913
connections_created  = 297
connections_killed  = 296
consumed_time = 32.8185
max_throughput  = 6875.25
messages_received  = 202894
messages_sent  = 201863
ping_timeouts  = 765
tcp_packets_received  = 9411
tcp_packets_sent  = 8376
udp_packets_received  = 193396
udp_packets_sent  = 192895

Zde je možné se dočíst zajímavé informace o fungování síťové vrstvy, mezi něž patří informace o vytížení, počty přijatých a odeslaných zpráv a nechybí celkové množství přijatých a odeslaných bytů.

Další zajímavé statistiky má např. System/Scheduler, kde je vidět, kolik času aplikace strávila v Core (knihovna Massivu), kolik zabrala klientská část procesu a jak dlouho proces spal. U serveru si lze v System/SRPC přečíst, kolik je průměrně SRPC volání za sekundu, jejich celkový počet a průměrný čas odezvy.

Připojení na server umožňuje příkaz "/connect". Jako parametr se zadává jméno uzlu, na který se má připojit. Příkazem "/connect Server1" se připojíte na server 1, vypsáním statistik zjistíte, že u serveru se nachází větší množství statistik než už klienta, jsou tu navíc např. informace o cache - LRUCache nebo o vytížení na jednotlivých serverech - Balancer.