Obsah
Klient má po připojení do simulace k dispozici chatovací a příkazovou konzoli. Chatovací konzole je ta, co je vidět v dolní části obrazovky. Ta se aktivuje stiskem klávesy T, potom už jen stačí psát a pomocí klávesy ENTER zprávu odeslat. Tuto zprávu uvidí ostatní hráči v blízkém okolí ve své chatovací konzoli.
Příkazová konzole se aktivuje pomocí klávesy ~. Všechny příkazy začínají znakem /. Pokud se zadá příkaz bez úvodního lomítka, bere se jako chatovací hláška. Příkazy lze psát i do chatovací konzole, ale výstup příkazů se v ní nezobrazuje. V konzoli je implementováno automatické doplňování příkazů a jejich parametrů (tzv. autocomplete). Toto doplňování lze vynutit stisknutím klávesy TAB v příkazovém řádku. Např. pro vypsání všech příkazů začínajících na písmeno s napíšte "/s" a stiskněte klávesu TAB. Odeslané příkazy se ukládají do historie a dá se mezi nimy později pohybovat pomocí šipek nahoru a dolů.
Seznam příkazů se zobrazí pomocí příkazu "/help". Nápovědu pro jeden příkaz lze zobrazit pomocí příkazu "/help <příkaz>". Příklad: "/help cls".
Výstup z konzole lze posouvat pomocí kolečka myši, boční posuvné lišty, klávesami PageUp, PageDown nebo Shift+šipky nahoru/dolu.
Příkaz "/stat" slouží k vypisování statistik celého systému nebo jednotlivých subsystémů aplikace.
Pro vypsání všech statistik použijte příkaz "/stat". Například pro statistiky Network napište do konzole "/stat " a stiskněte tlačítko TAB. Autocomplete doplní příkazový řádek na nejdelší společný prefix, což je v tomto případě "/stat Statistics/". Napište "Net" a opět stikněte TAB. Celý řádek by měl vypadat takto: "/stat Statistics/Network/". Ten odešlete stiskem klávesy ENTER a zobrazí se požadovaný výstup. Toto je příklad statistiky klienta po 8 hodinách připojení.
[ Statistics/Network Statistics ] actual_throughput = 0 averange_throughput = 1859.38 bad_packets_received = 0 blowfish_expirations = 14 bytes_received = 43382276 bytes_sent = 5708913 connections_created = 297 connections_killed = 296 consumed_time = 32.8185 max_throughput = 6875.25 messages_received = 202894 messages_sent = 201863 ping_timeouts = 765 tcp_packets_received = 9411 tcp_packets_sent = 8376 udp_packets_received = 193396 udp_packets_sent = 192895 |
Zde je možné se dočíst zajímavé informace o fungování síťové vrstvy, mezi něž patří informace o vytížení, počty přijatých a odeslaných zpráv a nechybí celkové množství přijatých a odeslaných bytů.
Další zajímavé statistiky má např. System/Scheduler, kde je vidět, kolik času aplikace strávila v Core (knihovna Massivu), kolik zabrala klientská část procesu a jak dlouho proces spal. U serveru si lze v System/SRPC přečíst, kolik je průměrně SRPC volání za sekundu, jejich celkový počet a průměrný čas odezvy.
Připojení na server umožňuje příkaz "/connect". Jako parametr se zadává jméno uzlu, na který se má připojit. Příkazem "/connect Server1" se připojíte na server 1, vypsáním statistik zjistíte, že u serveru se nachází větší množství statistik než už klienta, jsou tu navíc např. informace o cache - LRUCache nebo o vytížení na jednotlivých serverech - Balancer.