4.2. Konfigurační parametry

Příkaz "/setvar" se používá k nastavování parametrů systému. Očekává dva parametry, prvním je jméno proměnné, jejíž hodnotu chcete změnit, a druhým je nová hodnota. Všechny proměnné jsou součástí konfigurační databáze a proto mohou být měněny i v konfiguračních souborech ještě před startem Massivu.

Některé hodnoty parametrů se používají pouze při startu ( např. šířka, výška a barevná hloubka klientského okna ), jiné přímo ovliňují běh aplikace. Proto změna některých hodnot nemusí mít okamžitě vliv. Aktuální nastavení lze uložit pomocí příkazu "/savesettings" a při dalším startu se již automaticky použije. Příkazem "/getvar" je možné zjistit současnou hodnotu zadané proměnné.

Nastavování parametrů je nejlépe vidět u vizuální reprezentace klienta. Vyzkoušejte si příkaz na vypnutí predikce pohybu: "/setvar Settings/Client/EntityManager/prediction false", po jehož spuštění se přestane predikovat pohyb u pohybujících se objektů a výsledkem je ztráta plynulosti pohybu, objekty mění pozici pouze podle toho, co dostanou od serveru za informace. Dále si vyzkoušejte modifikaci parametrů v Settings/Client/Renderer/Terrain, kde je možné si ovládat mlhu (enable_fog true/false), textury (enable_texture true/false) nebo třeba drátový model (draw_wireframe true/false). Některé z těchto efektů lze zapnout/vypnout zkratkovými klávesami, viz. sekce ovládání klienta.

Klient se zapnutým drátovým modelem.