Obsah
V této kapitole se stručným způsobem seznámíte se spuštěním simulace, klienta a jeho připojením do simulace. Dále uvidíte možnosti, co klient může v simulaci provádět. Předpokladem je úspěšné nainstalovaní simulace a klienta (viz kapitola 2 – „Instalace“) a splnění hardwarových požadavků (viz kapitola 1 – „Hardwarové požadavky“).
Pro spuštění simulace je třeba nejdříve spustit master data service a až potom v libovolném pořadí všechny servery. Spuštění pod Windows se provede buď přes zástupce v nabídce Start, nebo spuštěním programu demo_service.exe (resp. demo_server.exe) z instalačního adresáře. V Linuxu použijte skripty vygenerované konfiguračním programem massiv-setup nebo přímo massiv-service resp. massiv-server se správnými parametry. Pokud vše proběhlo úspěšně (všechny servery se našly na síti a spojily se navzájem) v konzolích serverů se vypíše "--- RUNNING ---").
Simulace je spuštěna, pokud běží master data service a všechny servery. Teprve poté je možné připojit klienta.
Všechny uzly připojované do simulace nazýváme nody. Rozlišujeme tři druhy nodů - master data service, server a klient. Master data service se v běžící simulaci vyskytuje právě jednou. Jeho úlohou je udržovat a spravovat verze datových objektů, které ostatní nody potřebují k řádnému běhu. V případě serverů se jedná o informace o všech serverech a vytvořených klientských účtech do simulace. Pro klienta navíc nabízí datové objekty vyžadované ke správnému zobrazování grafiky (modely objektů, textury). Ostatní nody se periodicky připojují k master data service a zjišťují, zda se nevyskytují novější data - v tom případě si je na pozadí stahují a po úspěšném nahrání automaticky nahradí starší objekty. Nodů typu server se v simulaci může vyskytovat více. Po spuštění serveru dojde k připojení na master data service a stažení potřebných dat. Potom se zkouší navázat spojení s ostaními servery, o nichž se dozvěděl od service. Jakmile se všechny servery spojí, dojde k domlouvání mezi servery a k vybrání koordinátora, který nakonec informuje ostatní servery o spuštění simulace. Veškerá komunikace mezi dvěma nody je pro zvýšení bezpečnosti šifrovaná předem dohodnutým klíčem, po uplynutí určité doby dochází k vygenerování a výměně nového šifrovacího klíče.