Kapitola 3. Rychlý úvod do Massiv Demo

Obsah

3.1. Spuštění simulace
3.2. Spuštění klienta
3.3. Ovládání klienta
3.4. Editor
3.4.1. Modify elevation
3.4.2. Modify material
3.4.3. Add entity
3.4.4. Edit entity
3.4.5. Delete entity
3.5. Vypnutí simulace

V této kapitole se stručným způsobem seznámíte se spuštěním simulace, klienta a jeho připojením do simulace. Dále uvidíte možnosti, co klient může v simulaci provádět. Předpokladem je úspěšné nainstalovaní simulace a klienta (viz kapitola 2 – „Instalace) a splnění hardwarových požadavků (viz kapitola 1 – „Hardwarové požadavky).

3.1. Spuštění simulace

Pro spuštění simulace je třeba nejdříve spustit master data service a až potom v libovolném pořadí všechny servery. Spuštění pod Windows se provede buď přes zástupce v nabídce Start, nebo spuštěním programu demo_service.exe (resp. demo_server.exe) z instalačního adresáře. V Linuxu použijte skripty vygenerované konfiguračním programem massiv-setup nebo přímo massiv-service resp. massiv-server se správnými parametry. Pokud vše proběhlo úspěšně (všechny servery se našly na síti a spojily se navzájem) v konzolích serverů se vypíše "--- RUNNING ---").

Simulace je spuštěna, pokud běží master data service a všechny servery. Teprve poté je možné připojit klienta.

Všechny uzly připojované do simulace nazýváme nody. Rozlišujeme tři druhy nodů - master data service, server a klient. Master data service se v běžící simulaci vyskytuje právě jednou. Jeho úlohou je udržovat a spravovat verze datových objektů, které ostatní nody potřebují k řádnému běhu. V případě serverů se jedná o informace o všech serverech a vytvořených klientských účtech do simulace. Pro klienta navíc nabízí datové objekty vyžadované ke správnému zobrazování grafiky (modely objektů, textury). Ostatní nody se periodicky připojují k master data service a zjišťují, zda se nevyskytují novější data - v tom případě si je na pozadí stahují a po úspěšném nahrání automaticky nahradí starší objekty. Nodů typu server se v simulaci může vyskytovat více. Po spuštění serveru dojde k připojení na master data service a stažení potřebných dat. Potom se zkouší navázat spojení s ostaními servery, o nichž se dozvěděl od service. Jakmile se všechny servery spojí, dojde k domlouvání mezi servery a k vybrání koordinátora, který nakonec informuje ostatní servery o spuštění simulace. Veškerá komunikace mezi dvěma nody je pro zvýšení bezpečnosti šifrovaná předem dohodnutým klíčem, po uplynutí určité doby dochází k vygenerování a výměně nového šifrovacího klíče.