Next Previous Contents

4.5 bured -- prohlížeč formátu buran

Stručný popis

prohlížeč formátu buran, formátu pro uchování informací o animaci na úrovni framů. Vhodné pro ladění programů, které formát buran mají produkovat (jchrl, jmv).

Použití

bured -fN  -bBEG -eEND file.bur

Volby

file.bur

soubor formátu buran, který má být znázorněn

-fN

Frame N. zobrazí se N'tý frame.

-bBEG

První zobrazovaný frame bude BEG.

-eEND

Poslední zobrazovaný frame bude END.

Formát buran

Formát buran slouží k uchování informací o animaci rozložené na framy. U každého framu animace je třeba si uchovat různé informace o scéně, např. polohy kapek, polohu a směr trysek, barvy světel. Proto jsou v každém framu bloky těchto informací, ve kterých se uchovává více informací stejného typu.

Typy bloku

POINTS

3d body.

POLYGON

Vrcholy polygonu.

LOG

Logovací informace.

CASTICE

Zrod kapky, poloha, rychlost. Pro rychlejší preview je výhodnější nepočítat polohy všech kapek, ale zapamatovat si pouze jejich zrod.

KOULE

3d bod a poloměr. Používá se pro pozici kapky.

CAMERA

Pozice ``look_at'' a ``up'' kamery.

VLNKY

Pole výchylek vodní hladiny.

DEFINE

Propašování hodnoty vektoru a identifikátoru do scény povray'e. V popisu scény se pak objeví něco jako ``#declare ID = <1, 2, 0>''.

Popis formátu výstupu

Pro každý blok ve framu se vytiskne nejprve hlavička s těmito informacemi: název typu bloku, číselně typ bloku, délka jedné datové položky, offset ve framu, počet datových položek, velikost v bytech.

Následuje výpis každé datové položky, na jeden řádek jedna. Výjimku tvoří bloky typu LOG a DEFINE, kde se vlastně celý blok vypíše na jeden řádek.

[tryska (8,  32)  242 2(64)]
`(0.00 0.10 0.00) (0.00 1.00 0.00)0.01
`(0.10 0.10 0.10) (0.00 1.00 0.00)0.01


Next Previous Contents