prohlížeč formátu buran, formátu pro uchování informací
o animaci na úrovni framů. Vhodné pro ladění programů, které formát
buran mají produkovat (jchrl
, jmv
).
bured -fN -bBEG -eEND file.bur
file.bur
soubor formátu buran, který má být znázorněn
-fN
Frame N. zobrazí se N'tý frame.
-bBEG
První zobrazovaný frame bude BEG.
-eEND
Poslední zobrazovaný frame bude END.
Formát buran slouží k uchování informací o animaci rozložené na framy. U každého framu animace je třeba si uchovat různé informace o scéně, např. polohy kapek, polohu a směr trysek, barvy světel. Proto jsou v každém framu bloky těchto informací, ve kterých se uchovává více informací stejného typu.
POINTS
3d body.
POLYGON
Vrcholy polygonu.
LOG
Logovací informace.
CASTICE
Zrod kapky, poloha, rychlost. Pro rychlejší preview je výhodnější nepočítat polohy všech kapek, ale zapamatovat si pouze jejich zrod.
KOULE
3d bod a poloměr. Používá se pro pozici kapky.
CAMERA
Pozice ``look_at'' a ``up'' kamery.
VLNKY
Pole výchylek vodní hladiny.
DEFINE
Propašování hodnoty vektoru a identifikátoru do scény povray'e. V popisu scény se pak objeví něco jako ``#declare ID = <1, 2, 0>''.
Pro každý blok ve framu se vytiskne nejprve hlavička s těmito informacemi: název typu bloku, číselně typ bloku, délka jedné datové položky, offset ve framu, počet datových položek, velikost v bytech.
Následuje výpis každé datové položky, na jeden řádek jedna. Výjimku
tvoří bloky typu LOG
a DEFINE
, kde se vlastně celý blok vypíše
na jeden řádek.
[tryska (8, 32) 242 2(64)] `(0.00 0.10 0.00) (0.00 1.00 0.00)0.01 `(0.10 0.10 0.10) (0.00 1.00 0.00)0.01