Next Previous Contents

3.5 Ilustrativní příklad v JA

příklad z popisu jazyka A bychom mohli přepsat takto:

%{
; toto bude beze změn zkopírováno do .a
; pro pohodlnější použití si přidefinuji funkci T1, které bude
; stačit jak rychle má tryska tryskat
; id  p0      p1      r    v  ro   vl
[ "T" (0 0 0) (0 1 0) 0.01 $0 0.01 0  try7 ] "T1" def2
; camera "ocko"
;  id     eye look up
[ "ocko"  $1  $0   (0 1 0) kam4 ] "K2" def2
%}
;nejprve  trysku
{
  ; tryska T začíná tryskat
  ; na začátku tryská rychlostí 0 na končí rychlostí 1
  ; interval konci v čase .3
  + 0.5 [ $p  T1 ]
  ;tryska chvilku tryská stejně a to rychlostí 1
  + 1.0  [ 1 T1 ]
  ;další bod scénáře: tryska zesílí z 1 na 5 za 3 sec
  + 3.0  [ 1 5 $p umera3 T ]
  ;a pak rychle přestane tryskat úplně
  + 0.1 [ $q 5 mul2 T1 ]
} ; konec trysky T1
; a nyní kamera
{
  ;kamera K to z povzdálí sleduje
  + 1 [ (-1 0 0) (0 0 0) K2 ] 
  ;kamera objíždí trysku, ale stále sleduje T
  ; přesune se z místa (-1 0 0) na (0 0 1) za 3s
  + 4 [
        ; nejprve spočítáme polohu kamery
        (-1 0 0) (0 0 1) (0 0 1) (1 0 0) $p spline5
        ;kouká se stále na T
        (0 0 0)  K2
      ]
}
; konec se vygeneruje automaticky
; 5.0 end2

Oč přehlednější, že?


Next Previous Contents