-----------[Klasifikace oher dle vitase ------[Obsah: * stanistovky * chody * behaci * logicko behaci * tvorive * na louce * stanistovky * nezavisle stanistovky * nh * rezidentni * nezarazene ------[Strucne ---[ zkratky zkratky na ty si vitas potrpi. hp -- hraci prostor, tam kde se hraje org -- organizator, (odborne CPcko) uc -- ucastnik hry dr -- druzstvo mod: -- modifikace ---[stanistovka v hp je nekolik stanovist, u kazdeho jeden org, hraci rozdeleni do dr, chodi(ci behaji) mezi stanovisti dle pravidel. Skupiny jsou vetsiou na sobe nezavisle. Hraci cas se da castecne ridit zvetsovanim a dynamickym zmensovani hp (pribizovanim stanovist). * makefile ziskat Postel, a postel ziskate u Samana, ale k ziskani postele potrebujete perinu a polstar, atd atp, zavislosti se znaji|neznaji predem. - shaneni postele (t2001) - birokracie * elite - klas. elite kazde staniste nabizi nejake zbozi za nejakou cenu, jinde se za jiny peniz vykupuje. mezi zbozim mohou i ilegalni zbozi(vyhodna cena), pak existuje policie kontrolujici prepravce. - kamiony like (t1996, boku2003) hlavni idea je uspora orgu: stanoviste genereujici a akceptujici zbozi jsou na jednom miste (radove 4 mesta), ale cesta k nim vede pres mesta ruzne rozmistena v hp, topologie je dana mapou (a ta samozrejme neodpovida skutecne prostorove topologii). jednou za pul hodiny se drazi zakazky na odvoz zbozi z jednoho mesta do dr. po splneni zakazky je splnena zakazka predana orgovi a ten za ni pripise sumu na konto danemu dr. trosku problem by mohla byt konrola, ze uc probihaji poctive vsechny mesta. moznosti: na kazde mesto napsat ktera jsou jeho (topologicky) sousedni (usnadnuje orienaci) + zverejnit topologickou mapu. pri prujezdu mestem uc zapise DR-UC-ZAK-NXT, kde DR je znacka dr, UC je znacka uc v dr, ZAK je cislo zakazky, NXT je znacka mesta do ktereho miri. uz jen samotny fakt, ze je *zkontrovatelne* ze uc poctive obehaval motivuje poctive obehavat). Kontrolu jsem vsak nidky neprovadel (==sebevrazda). - manazeri(t2002) (by j.benc) zbozi se generovalo v mystickach rozmistenych v hp. cena zbozi byla zavisla na case a tato zavislost byla zverejnena. manazer(uc) mel za ukol zorganizovat co nejvetsi zisk pomoci zbytku sveho dr. * textovka - klas. textovka (t1998, pir2000:tajmny hrad, ps: pikokneznici, samanova chyse) engine: kazda mistnos nejak vypada a jsou v nivychody jsou v ni nejake predmety. predmety se daji zvedat pokladat pouzivat. kazdy org ma svem stanovisti ve sprave nekolik mistnosti (zpravidla nesousedicich). dr ma stavovou karticku na kterou se zanamenava prosle mistnosti, nesouci veci a pripadne dalsi info. imho by hratelnost zvysilo zkracene cestovani: do mistnosti, kde jiz byli se mohou dostat primo, bez nutnosti projit vsechny mistnosti po ceste. mozna by bylo nutne zaves 'povinne mistnosti', ktere je nutne pri zkracene ceste stejne navstvit. - pohadka (ps-vendlulka) podobna idea, akorat mistnost je implementovana pouze popiskem a moznostmi co je mozne udelat. ty jsou napsane na ochlipovacich papircich a kdyz jej odchlipnete posle vas to nekam jinam. - rope-dungeon (boku2003) myslenka textovky doveneda do konce: v lese se mezi stromy natahaji provazky ve tvaru mistnosti propoji se provazky znaronujicimi chodby. na kazdych dverich chodbe a v mistnosti je odchlipovaci papirek s popiskem a odchlipovacimi mistnostmi. v nekterych mistnostech mohou byt opravdove postavy (org). dr ma na zacatku nejaky pocet svetel a ty si pri kazde akci(otevreni dveri, chuze chodbou) ubira 1 nebo podle toho kolik je napsano na odchlipovacich papircich. dr se muze delit ale musi si rozdelit svetlo. pokud chce nekdo jit poslepu tak muze (satek). vyhoda: da se zvladnout i s mensim mnozstvim orgu. nevyhoda: delka pripravy nekolikanasobne prekracuje hraci cas. - www (ps) joj to byl experiment. orgove byli servery, uc psali url a na to jim orgove vraceli papirky s odpovedi. na papircich byli zase dalsi odkazy, takze takto se mohl uc 'proklikavat' internetem. bylo mozno si zalozit emailovou schranku na nejakem freemailu. ucelem zrejme bylo snad ziskat nejakou tajnou informaci. no nakonec se to zvrhlo ze si vsichni jen emailovali :) ---[nezavisle stanistovky chodi mezi stanovisti a na kazdem se neco plni, kazde stanoviste jednou, na poradi nezalezi (ale nekdy se prochazi ve stanovenem) - rozrazovacky (*) - olympiada (t2000, t2002) ---[ trifidi aneb: oslepni - klasicky trifid(*) uc oslepnou az na jednoho (mod: vsichni, vede -----------[Klasifikace prozatim konec - odvest a nechat (k2002k) - bifidi (boku2003) ---[chody * router (t1998, boku2003) - cesta za taumiginem, (boku2003) * router s nexthopem: - sifrovacka (k2002k, ps?, t2002) - skladani nebe(t2000) - obalkovacka (boku2003) - stopovani (haraseni2003, boku2003(ko)) * ob bez poradi - (t1999-dnr) ---[behaci - mattoni cup (s2002) - obyhani mesta (los2002) - stafetove sachy (s2002) - duna (t1996), (t2000), (t2001-dnr) - mesta (nejake soustedko v banske bystrici) modifiakce duny: papirky nevydava org ale jeden banker(uc) v kazdem meste, papirek je platny pokud je potvrzen od vsech cizich bankeru. harvestr(uc) nosi papirky od jednoho mesta k druhemu. vojak(uc) jej muze zabit a obrat o papirek. org mohou byt cervi. - pamatovacka (t1998-dnr) - bezkysliku (kokos) - antibehacka: emaily (s2002) ---[logicko behaci (nevhondy nazev) - kuryri (los2002, boku2003) - scrable (t2001, s2002) * nebehaci: - prenos infromace na dalku (t1999, t1996) - kreslici kuryri (jedno urovnovy) (t2001, t2002) - logik (kokos) ---[tvorive * ucelna vec: - padostroje, mosty (t1995, t1996) - most(boku2003) * esteticka vec: - mesto v lese (t2000, t2002) - podpera (t2000) * umeni - basneni (boku2003), - videostop (t2003, ...) - zive sochy (t1998) ---[na louce - kralovstvi (k2002, ... ) - vlci a lovci (k2002k) - hututu, hunovacka (k2002k) ---[gp (*) ---[nh * dunelike - prujmy (t2002), na okrajich hp rozmistene skelnice se svickou, v jejcih blizkosti toaletak. uprostred scitarna(org) ktera prijima utrzky. v prostoru behaji cervi(org) zerouci uc, po sezrani se uc odebere ke blikatku kde si udela carku u sveho jmena a je opet zivy. - vlci duse(boku2003) v hp jsou rozmistena cd s citaty. uc se jich musi co nejvice zapamatovat. cd se nesmi prenaset. v pamatovani brani cervi(org), cerv dela "ham ham Ham HAm HAM". po sezrani se uc odebe k blikatku, kde udla 10 drepu a je opet zivy, otacet ani nic. druha faze(o ktere puvodne nevedeli): nyni znate duse vlku, ted je muzete sebrat. treti faze:(tak to bylo nejlepsi prekvapeni): pri rani rozcvice: napiste duse vlku. - dojit donest (los2002, t1999, t1998, t2000) - bludiste (t2001) - hledat napisy v lese (t2002) - stalker (reboot2001) - ochod (reboot2001, k2002k) ---[rezidentni - bomba, schuze, efekt, knedlik, povoden. (*) ---[klubove - binkgo(t2002) - elektrika1,2( - sarady - tahova strategie (boku2003) - smenky (t1999, t2001) ---[tradicni sporty s netradicnimi pravidly - fodbal jeden dotek(t2000); 4 dr svazany dohromady (none) ... - lesni golf (none). ... ---[nezarazene - kosmodromy (t1998) - grafy(t1999) - laborator(t1998) - matboj(*) - strom - slepopexeso - mobil - lov losa